sobota 21. mája 2016

Najväčšie knižné sklamania zatiaľ.

Vitajte po troch týždňoch pri novom príspevku. Ak vás to zaujíma, mala som také ťažšie obdobie a každý víkend som sa bila s písaním článkov, avšak vždy som prehrala. Jednoducho mi to nešlo a nemala som inšpiráciu. To isté sa však bohužiaľ deje ešte stále s mojím čítaním. Za tento rok som ledva prečítala 10 kníh. Neviem čo sa deje. Jednoducho tým, že chodím do školy a do práce cez víkendy mi neostáva chuť a energia na koncentráciu pri čítaní a keď aj čítam, tak počas toho premýšľam nad tým, čo budem zajtra musieť spraviť - čiže nemám ani potuchy o čo v knihe ide. To sa v poslednej dobe všetko deje a preto som taká neaktívna či už tu, alebo na instagrame. Hodlám to však zmeniť a nakopem tejto lenivosti zadok!
Poďme teda na nový príspevok, v ktorom vám predstavím niekoľko kníh, ktoré ma sklamali a ľutujem, že som si ich kúpila (ak ich mám vo fyzickej forme).

1. Svetlo, ktoré nevidíme | Anthony Doerr
Dôvod sklamania:
Myslela som, že táto kniha bude mať úžasný dej. Odohráva sa predsa počas druhej svetovej vojny vo Francúzsku a v Nemecku, hlavné postavy sú chlapec z detského domova a slepé dievčatko, ktorých osudy sa spoja. Opak bol však pravdou a dej sa ťahal tak pomaly a nudne, že som nedokázala nezaspať počas čítania.





2. Dám ti aj slnko | Jandy Nelson
Dôvod sklamania:
Dám ti aj slnko som dostala pred rokom v pevnej väzbe po anglicky - nebola to lacná záležitosť. O to viac som verila, že sa mi bude páčiť, lebo anglické knihy v pevnej väzbe si kupujem/prosím iba ak som 100% presvedčená, že sa mi budú páčiť. Samozrejme, pustila som sa do knihy a po 70 stranách som ukončila nadobro toto čítanie. Nemám rada knihy v ktorých sa dej točí okolo duchov a rôznych spirituálnych vecí či okolo homosexuality. Táto konkrétne vo mne vyvolávala nepríjemné pocity a hlavne v mysli mi stále niečo hovorilo, že by som to nemala čítať...



3. Miniaturista | Jessie Burtonová
Dôvod sklamania:
Zas a znova znela anotácia zaujímavo a  celý koncept pôsobil nový, aký som ešte nečítala. Dúfala som v creepy dej v ktorom sa bábky budú pred očami hlavnej postavy pohybovať a odhalia nejaký strašný čin ako vraždu alebo podplácanie a podobne. Nuž, toho sa mi nedostalo a priznávam sa, že som strany čítala iba tak zbežne, aby som mala trochu predstavu čo sa deje. Z jednej strany som pri konci mohla prečítať asi iba 40% slov. Nevravte, že vy ste to niekedy tiež nespravili pri úmorne nudnej knihe!!



4. Polibek pro Annu | Stephanie Perkinsová
Dôvod sklamania:
Kniha bola na mňa príliš presladená a moc typická teenagerská romantika. Na škole je jeden krásny francúzsky chalan a ona sa doňho zamiluje. Nebola to úplne zlá kniha, ale čakala som omnoho viac, keďže mám kamarátku, ktorá ju prečítala asi zo šesť krát!





5. Naprieč vesmírom | Beth Revis
Dôvod sklamania:
Hlavným dôvodom, prečo u mňa táto kniha padla tak nízko boli pre mňa nudné a nezaujímavé postavy. Zas a znova, anotácia sľubuje niečo zaujímavé a nové, ale samostatná kniha....autorka to nevedela preniesť zo svojej hlavy na papier tak zaujímavo, ako dúfala.





6. Fenomén | Marie Lu
Dôvod sklamania:
Snažila som sa toto pokračovanie Legendy čítať už asi trikrát, no vždy som skončila po pár stranách. Oproti prvému dielu je to omnoho nudnejšie a nejako sa mi nedá dostať do deja mysľou, neviem uchopiť to, čo sa v knihe deje natoľko, aby som si čítanie užívala. Nuž, ale takto to väčšinou s druhými knihami v trilógiách býva.





7. Snow like ashes | Sara Raasch
Dôvod sklamania:
Na môj vkus je kniha nezaujímavo napísaná, pôsobí na mňa akoby sa autorka snažila silou-mocou napísať prevratnú high-fantasy knihu na úrovni Patricka Rothfussa, Tolkiena či Rowlingovej. U mňa jej to nevyšlo, ale viem, že mnohí ľudia túto sériu milujú.






8. Never Fade | Alexandra Bracken

Dôvod sklamania:
Stačia tri slová: druhá kniha trilógie. Znova podľa mňa nevydarené pokračovanie. Prvý diel ma uchvátil a zamilovala som si ho tak, že som okamžite objednávala pokračovanie. Snaha o čítanie Never Fade bola, dokonca už asi päť krát. Avšak nie je to nič pre mňa a ja len dúfam, že raz budem mať obdobie v ktorom budem mať náladu na túto knihu, lebo mi postava Ruby celkom chýba.



9. séria Nástroje Smrteľníkov | Cassandra Clare
Dôvod sklamania:
Mňa Cassandra touto sériou neuchvátila. Áno, mám všetky diely doma ale to iba kvôli chvíľkovému poblázneniu. V skutočnosti ma poháňa k pokračovaniu v tejto sérii iba jedna postava - Simon. Ostatné ma nezaujali, dej je taktiež stále ten istý, iba sa tam obmieňajú démoni a nejaké tie boje o niečo. Všetky diely mi zatiaľ prišli rovnaké a nezaujali ma skoro ničím. Našťastie jej druhá séria Pekelné Stroje je výborná, ináč by som na Cassandru asi zanevrela.



Aké knihy vás najviac sklamali?
Zhodneme sa na nejakých? 

9 komentárov:

  1. Zbožňujem Slnko, ale odporúčam ho skôr v slovenčine. Keby ho čítam prvýkrát v angličtine, tak sa mi asi tiež tak nepáči, lebo by ma tá poetickosť asi skôr nudila, ako okúzlila :D
    Čo mi pripomína, že keby sa ho chceš zbaviť, rada by som ho za niečo vymenila :D Tak ak by si mala záujem, píš mi na mail strakovmaa@gmail.com

    Inak Naprieš vesmírom sa absolútne nepáčilo ani mne, ani som to nedočítala.
    A na Snow like ashes sa teším :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako, mne nerobí problém angličtina v knihách, predsa len čítam 98% iba v angline :D. Tá poetickosť mi neprekážala, skôr tie témy čo sa riešili mi nesadli... Ak prídem na nejakú knihu, ktorú by som vážne moc chcela, tak ti napíšem a ak ju budeš mať tak sa môžeme dohodnúť. :)
      SlA som začala čítať ale ďaleko som sa nedostala. Nevedela som sa nadviazať na postavy a nebavilo ma to. Tiež som sa naň tešila, som len vďačná Bohu, že som si neobjednala ten hardback za 20€!! :D

      Odstrániť
  2. Miniaturista bol úplne hrozný a čítať ho bolo utrpenie. Kniha bola nielenže nudná, ale aj to málo, čo sa tam dialo bolo otrasné. Už nikdy viac. :X Mňa ešte sklamala Mara Dyerová, Nech sneží, Eleanor a Park a posledný diel Hier Drozdajka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Miniaturista - mám rovnaký názor. Maru som ešte nečítala, v Nech Sneží ma bavil iba prvý príbeh, druhý bol ok ale k poslednému som sa radšej nedopracovala. Eleanor a Park bola síce nudnejšia kniha, ale bola aspoň zlatá a mala nedokonalé postavy, čo ma na nej očarilo. :) A nakoniec Drozdajka - mne sa páčila, nebola úplne úchvatná, ale ani ma extra nesklamala. :)

      Odstrániť
  3. Dám ti aj slnko? To mi ani nevrav, mám to na poličke a ešte som sa do toho nepustila. :D Nechcem, aby ma to sklamalo.

    Tvárim sa, že Snow Like Ashes a TMI som v tom zozname nevidela :D :D To prvé síce nie je perfektné, ale nápad je tam zaujímavý a podľa mňa sa to dobre čítalo. TMI nejdem obhajovať, to je perfektné. :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A z takých sklamaní, čo si spomínam, mňa naštvala najviac asi Selekcia. Nádherné obálky a príbeh o ničom. AJ keď ostatní si očividne myslia opak. Ja doteraz nechápem, čo na tom kto vidí. Sú od toho o toľko lepšie príbehy.

      Odstrániť
    2. Neboj, možno sa ti Slnko bude páčiť. :) To som iba ja mala divný pocit pri čítania, myslím, že ty takýto problém mať nebudeš. :D Selekciu som radšej ani nezačala lebo to, čo som počula ma dosť odradilo. :D

      Odstrániť
    3. A čo si počula? :D Lebo ja práveže furt počúvam, aké to je super a mám dojem, že som jediná osoba, ktorej sa to nepáčilo :D

      Odstrániť
    4. Samozrejme, počula som aj veľa chvály, ale od ľudí ktorým verím som počula že je to strašne nudné a že hlavná hrdinka je naozaj strašná a nedá sa vystáť. :D

      Odstrániť