štvrtok 25. decembra 2014

Let it Snow: THE JUBILEE EXPRESS (Maureen Johnson) | Recenzia

Deň pred Vianocami som začala čítať knihu Let It Snow ktorú editoval a vydal John Green ale s ním sa na nej s príbehmi podieľali aj Maureen Johnson a Lauren Myracle.
Je to kolekcia troch vianočných, prázdninových love stories a každú z nich napísal teda jeden autor.
Ako prvý je príbeh od Maureen Johnson, ktorý nesie názov The Jubilee Express, o ktorom vám aj dnes poviem viac.

O čom príbeh je?

Jubilee, áno, je to jej meno, nie meno striptérky (ako referuje v knihe), je tínedžerka, ktorá sa deň pred Vianocami dozvie, že jej rodičia sa dostali do väzenia a tak je nútená ísť ku svojim starým rodičom, ktorí bývajú na Floride. Po celej krajine však zúri hrozná snehová víchrica a tak je možné ísť iba vlakom. Avšak ten, kvôli závejom nečakane zastane pri malom mestečku. Jubilee sa nechce v ňom trčať, lebo tam je zima a budú tam ešte dlho stáť tak či tak a preto sa rozhodne, že zájde do "Wafle House" čo je hneď naproti. Tam stretne pekného a milého chalana v jej veku - Steuarta.Ten jej neskôr ponúkne, že môže ísť k nemu domov, lebo mama by bola nahnevaná, že ju nepozval, keď už boli tie Vianoce a ona trčala uväznená vo wafl..waf..wafliarni? (Jak sa to povie? :D) Každopádne, ako tak idú k nemu domov, stane sa niečo čo nečakali a nakoniec musí u Steuarta ostať dlhšie než plánovala.

Môj názor?

Maureen má dobrý a chytľavý štýl písania. Príbeh má nad 110 strán a prečítala som ho za chvíľočku, ani sa to nezdalo. Vie veci opisovať tak, že si to viete všetko predstaviť, ale nie je to úplne detailné, čo vôbec nevadí v jej prípade lebo je to tak či tak super. Jej postavy sú prepracované a majú históriu, príbeh je tiež premyslený a veľmi dobre spracovaný. Naozaj sa mi celý príbeh veľmi páčil a obľúbila som si Jubilee a Steuarta. Do tých pár strán zvládla vmačknúť veľa udalostí a aj napriek tomu to nepôsobí urýchlené. Avšak, priala by som si, aby bol príbeh dlhší, lebo sa mi vôbec nechcelo prestať čítať o naších dvoch hlavných postavách. Určite v budúcnosti čeknem viac kníh od Maureen Johnson, pretože vďaka tomuto príbehu verím, že aj jej ostatné diela budú aspoň tak dobré ako toto.